För att få handla hos Öresundslabb AB onlinebutik, måste du vara över 18 år. Vid beställning i vår onlinebutik träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd.

Om du handlar med annan persons personuppgifter, utan dennes medgivande, och detta innebär ekonomisk eller annan skada för Öresundslabb AB, kommer detta att polisanmälas.


Vi reserverar oss för slutförsäljning. Vid eventuell slutförsäljning av vara eller missberäkning av antal lagervaror har Öresundslabb AB rätt att häva köpet och återbetala eventuella betalningar gjorda av dig. Vi kontaktar dig i så fall för att se hur detta på bästa sätt ska lösas, då du har möjlighet att välja en annan vara istället för att få din betalning tillbaka om du skulle vilja det.

Villkor och information


Företagsinformation


Kontaktuppgifter
Organisationsnummer 559320-1303
Öresundslabb AB
Birger Jarlsgatan 32 A
211 16 Limhamn
Telefon +46 704236876
webshop@oresundslab.se

Betalning och priser


Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Vi erbjuder följande betalsätt:

  • Betalningsalternativ
    Vi använder oss av Stripe Checkout(Betalkort) Du kan betala med Masterkort, Visa, Discover, American Express mm.
  • Betalkortet  debiteras direkt vid köptillfället.

Leveranser och returer


Vi erbjuder följande leveransmetoder: PostNord och DHL

Leverans

  • Leverans till det ombud som ligger närmast angiven adress, eller till angiven företagsadress.
  • Tillgängligt i hela landet
  • Fraktpris tillkommer men är max 400 SEK
  • Inga leveranser sker utanför Sverige.

Dina varor skickas till det ombud som ligger närmast den angivna adressen. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av svensk legitimation samt kolli-ID eller fyrsiffrigt nummer. Uthämtning av beställningar kan hanteras personligen eller med hjälp av bud. Budet måste då kunna uppvisa både sin och beställarens legitimation.

Till företag levereras varor till angiven leveransadress

Leveranssätt
Allt i Kök skickar dina varor som paket eller brev inom Sverige. I dagsläget kan vi inte erbjuda leveranser till andra länder. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av ombud.


Felleverans
Om du mot all förmodan skulle få en vara som du inte har beställt kontaktar du vår kundservice på webshop@oresundslab.se så hjälper vi dig att returnera varan.


Transportskada
Skulle du upptäcka en skada på ditt paket, anmäl det omgående till det utlämningsställe eller butiken där du hämtade varan. Där får du också hjälp att göra en skadeanmälan.
Vi rekommenderar att du inte hämtar ut ett paket som är skadat, eftersom skadan då inte längre kan härledas till transporten. Om du upptäcker skadan först då du öppnat paketet och skadan är sådan att den kan kopplas till transporten, kontakta ombudet för att göra en skadeanmälan senast 7 dagar från det att du tagit emot din vara.


Returer


Allmänt om ångerrätt, öppet köp och bytesrätt


Hos Öresundslabb AB  har du alltid 30 dagars öppet köp och 30 dagars bytesrätt när du handlar i vår onlinebutik. Du kan alltså returnera varan inom 30 dagar från det att du tagit emot den och få tillbaka hela det belopp du har betalat. Varan ska då vara i oförändrat skick – det vill säga den får inte vara använd, men får givetvis ha packats upp och kontrollerats försiktigt. Varan ska returneras i originalförpackningen eller motsvarande och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick. Vid denna typ av retur står du själv för fraktkostnaderna. Har du fått dina paket inslagna återbetalas ej kostnaden för paketinslagningen.

För övriga villkor och praktisk hantering gällande returer, se under rubrik Returhantering via Öresundslabb :s kundservice nedan. Du har även möjlighet att returnera varan i Allt i Kök:s fysiska butik, se under rubrik Returhantering via fysisk butik.


Avbeställning
Om du vill avbeställa en lagd beställning, kontakta vår kundservice snarast på webshop@oresundslab.se  Om din beställning redan har hunnit bli expedierad är det inte längre möjligt att avbeställa varan/varorna och du är därmed skyldig att motta din beställning. Om du efter att du tagit emot din vara ångrar ditt köp gäller ordinarie villkor för ångerrätt och returhantering. Avbeställningen gäller från det att du har mottagit en bekräftelse gällande avbeställningen från oss på Öresundslabb AB


Ångerrätt


Du har alltid rätt att ångra din beställning inom 14 dagar, utan att ange något skäl. Ångerperioden räknas från det datum då du mottog den sista varan/varorna i din beställning. Kontakta vår kundservice på webshop@oresundslab.se  så skickar vi formuläret till dig.

Vid nyttjande av ångerrätten återbetalar vi alla betalningar från dig, inklusive kostnaden för vårt standardleveransalternativ, utan oskäligt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar efter det att du meddelat ditt beslut att utnyttja ångerrätten. Vi kommer att använda oss av samma betalningssätt som du använde vid din beställning, utan att det medför några extra avgifter för dig. Öresundslabb AB har rätt att avvakta med återbetalningen till dess att vi har mottagit varorna eller bevis på att du har skickat tillbaka varorna (det alternativ som inträffar först).

Du måste skicka tillbaka varorna eller överlämna dem till oss utan oskäligt dröjsmål och under alla omständigheter inom 14 dagar från det datum då du informerade oss om att du önskade nyttja ångerrätten. Du får då en förfrankerad adressetikett från oss via e-post. Kostnad för returen av varorna, står du själv för.


Returhantering via Kundservice


Vid retur måste du kontakta vår kundservice på webshop@oresundslab.se för att få en retursedel och en adressetikett. Retur av vara ska alltid styrkas med inköpskvitto. Du ansvarar för att varan kommer till oss i oskadat skick, vilket är viktigt om du önskar returnera på annat sätt än det sätt som varan levererades på. Se därför till att varan emballeras väl, i originalförpackningen.

Vid godkända garantiärenden samt reklamationer står Öresundslabb AB för alla kostnader inklusive frakt. Vid nyttjande av ångerrätten eller öppet köp står du själv för returfrakten. 

Returen är inte godkänd förrän Öresundslabb AB kontrollerat varan. Vid godkänd retur och ångerrätt sker återbetalning på samma sätt som betalningen skett. Vid ej godkänd retur och ej uthämtad försändelse (i butik eller på postombud) debiteras en administrativ kostnad om 250 kr. Dessa returer betraktas dock inte som ett utnyttjande av ångerrätten.


Undantag outhämtat paket
Ett paket som inte hämtats ut från ombud inom 14 dagar returneras automatiskt. En vara som anländer till vårt lager i retur utan giltigt returnummer debiteras med 250 kr i administrativ kostnad.


Garanti och reklamation

Hos Öresundslabb AB har du naturligtvis garanti på de varor som det framgår på kvittot på varan som du köpt av oss . Garantin gäller beroende på vad för produkt som du har köpt och bestäms av tillverkaren och gäller från det datum då du mottog varan. 


Du betalar aldrig frakt eller returkostnad om felet orsakats av oss. Innan reklamationen, rådgör alltid med vår kundservice som du når på webshop@oresundslab.se  så att vi på bästa sätt kan avhjälpa felet (se vidare information ovan angående Returhantering). Felet ska anmälas inom skälig tid efter det att du mottagit varan.

Om du vill utnyttja din garanti och det visar sig att felet beror på yttre åverkan och det därför inte täcks av garantin, står du för eventuell hanteringskostnad. Öresundslabb:s medarbetare kommer i första hand att avgöra om felet beror på en felaktigt producerad vara eller yttre åverkan efter att varan nått dig.


Integritetspolicy

EU:s nya dataskyddsförordning GDPR (General Data Protection Regulation) trädde i kraft den 25 maj 2018. Förordningen gäller i alla EU:s medlemsstater och innehåller regler för hur personuppgifter får behandlas. GDPR ersätter personuppgiftslagen i Sverige.

Öresundslabb  AB kommer att behandla varje konsuments personuppgifter enligt GDPR- förordningen